Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych

76-200 Słupsk, ul. Poniatowskiego 4A

  • Dolina Łeby
    Dolina Łeby
  • Dolina rzeki Chociny
    Dolina rzeki Chociny
  • Jezioro Wielkie Brodno
    Jezioro Wielkie Brodno
  • Lasy sopockie
    Lasy sopockie
  • Leśne oczko
    Leśne oczko
  • Niszczycielska działalność wiatru
    Niszczycielska działalność wiatru
  • Rezerwat Kacze Łęgi
    Rezerwat Kacze Łęgi
  • Rozlewisko rzeki Zbrzycy
    Rozlewisko rzeki Zbrzycy
    separator

    Nad Jez. Milachowo.

  • Staniszewskie Zdroje
    Staniszewskie Zdroje
  • Ujście rzeki Brdy do Jez. Charzykowskiego
    Ujście rzeki Brdy do Jez. Charzykowskiego
    separator

    W głębi Jez. Długie i Jez. Karsińskie.

  • Zatoka nad Zalewem Wiślanym
    Zatoka nad Zalewem Wiślanym
  • Źródło Marii zimą
    Źródło Marii zimą
Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych

Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych

„POZNAJEMY PARKI KRAJOBRAZOWE POLSKI”
Plany Ochrony
Edukacja dla Przyrody
WFOŚiGW Sprawozdania
Dobra praktyka ogrodnika - przyrodnika
Pomorscy
MODRASZEK TELEJUS MOTYL ŁĄK PODMOKŁYCH
MODRASZEK TELEJUS
MOTYL ŁĄK PODMOKŁYCH
KOMIKS
Pomorski Zwrotnik Raka
Uwaga ASF
Mapy

 

W ramach działalności edukacyjnej pracownicy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego prowadzą również edukację przyrodniczą w przedszkolach. Spotkania w przedszkolach połączone są zazwyczaj z pokazem multimedialnym przedstawiającym świat miejskich ptaków wzbogaconym w naukę rozpoznawania podstawowych gatunków ptaków oraz ich głosów. W rytm zajęć wplatane są również zajęcia ruchowe dla dzieci.

Czasami udaje się nawiązać bliską współpracę z przedszkolem i wspólnie zrealizować podstawowe zabiegi ochronne. Tak stało się w przypadku współpracy z Przedszkolem Montessori „Nasz wspólny świat” w Sopocie. Dzięki zainteresowaniu wychowawców udało się rozwiesić sześć, zakupionych przez przedzkole i samodzielnie zbitych przez dzieci, budek lęgowych, w tym dwie budki typu B (dla szpaka) i 4 typu A (dla mniejszych dziuplaków np. sikor i pleszki).

Budki zostały rozwieszone na obszarze przylegającym do placu przedszkola w taki sposób, aby w przypadku ich zajęcia przez ptaki można by swobodnie prowadzić zajęcia z dziećmi połączone z obserwacją ptasiego życia.