Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych

76-200 Słupsk, ul. Poniatowskiego 4A

  • Dolina Łeby
    Dolina Łeby
  • Dolina rzeki Chociny
    Dolina rzeki Chociny
  • Jezioro Wielkie Brodno
    Jezioro Wielkie Brodno
  • Lasy sopockie
    Lasy sopockie
  • Leśne oczko
    Leśne oczko
  • Niszczycielska działalność wiatru
    Niszczycielska działalność wiatru
  • Rezerwat Kacze Łęgi
    Rezerwat Kacze Łęgi
  • Rozlewisko rzeki Zbrzycy
    Rozlewisko rzeki Zbrzycy
    separator

    Nad Jez. Milachowo.

  • Staniszewskie Zdroje
    Staniszewskie Zdroje
  • Ujście rzeki Brdy do Jez. Charzykowskiego
    Ujście rzeki Brdy do Jez. Charzykowskiego
    separator

    W głębi Jez. Długie i Jez. Karsińskie.

  • Zatoka nad Zalewem Wiślanym
    Zatoka nad Zalewem Wiślanym
  • Źródło Marii zimą
    Źródło Marii zimą
Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych

Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych

„POZNAJEMY PARKI KRAJOBRAZOWE POLSKI”
Plany Ochrony
Edukacja dla Przyrody
WFOŚiGW Sprawozdania
Dobra praktyka ogrodnika - przyrodnika
Pomorscy
MODRASZEK TELEJUS MOTYL ŁĄK PODMOKŁYCH
MODRASZEK TELEJUS
MOTYL ŁĄK PODMOKŁYCH
KOMIKS
Pomorski Zwrotnik Raka
Uwaga ASF
Mapy

 W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie gimnazjów z gmin położonych na terenie parków krajobrazowych bądź ich otulin. Na zgłoszenia drużyn z PK "Dolina Słupi" czekamy do 28 października.

Za przeprowadzenie tegorocznej edycji konkursu odpowiedzialny jest:

Zespół Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych w Kielcach

koordynatorem na terenie PK "Dolina Słupi" jest Anna Kasprzak a.kasprzak@pomorskieparki.pl

CELE KONKURSU

  1. Zdobywanie i pogłębianie wiedzy dotyczącej parków krajobrazowych Polski.
  2. Poszerzenie wiadomości z zakresu ekologii, ochrony przyrody i ochrony środowiska.
  3. Zrozumienie zależności zachodzących pomiędzy organizmami w ekosystemach.
  4. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania gatunków grzybów, roślin i zwierząt.
  5. Rozumienie i prawidłowe posługiwanie się pojęciami ekologicznymi.
  6. Nabywanie umiejętności posługiwania się kluczem do oznaczania gatunków.
  7. Rozwijanie  umiejętności interpretowania mapy.
  8. Pobudzenie zainteresowania światem, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem.
  9. Rozbudzenie i pogłębienie zamiłowania oraz szacunku dla przyrody.
  10. Motywowanie do działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego w najbliższym otoczeniu.